The Planted Tank Forum banner
41 - 60 of 70 Posts
Nou, je zou vaker moeten posten. Je hebt daar iets waarvan ik zeker weet dat anderen er graag meer over zouden willen weten.

En het ziet ernaar uit dat je een paar hele mooie bogen hebt.

Ik kijk ernaar uit om binnenkort meer over de tank te horen. Als je wat verschillende soorten planten wilt toevoegen, laat het me dan weten en ik kan je wat stekken sturen.
Ik zou graag meer plantenvariatie willen toevoegen! Ik ben altijd op zoek naar iets nieuws in mijn plaatselijke winkel, maar het aanbod is vrij consistent. Bedankt voor het aanbod.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Image

Ik hou van deze kleurencombinatie. Ik heb echt lage niveaus van ochtend- en avondlicht toegevoegd, zodat de tank zichtbaar blijft.

Ik hou eigenlijk van die echt lage oproep. Mijn tanks staan in mijn kantoor en ik haat de shutdown overdag.

Ik ben het ermee eens, ik heb een 12" Flex Arm en een Hanging Kit besteld toen ik mijn Prime HD Freshwater bestelde. Ik was blij dat ik dat gedaan heb. Ik heb de Hanging Kit gebruikt, wat ook een beetje vreemd is, maar het werkte. Ik had besteld bij BRS en ze hadden geweldige video's over de Prime HD (zoutwater), maar geen voor zoetwater. Ik heb daar een vraag over aan hen gesteld, waarop ik hoop dat ze zullen reageren.
Ik gebruik de Android-app met 8:00 uur zonsopgang, 18:00 uur zonsondergang en 2 uur ramps. Momenteel gebruik ik 80 blauw, 19 koel wit, 15 warm wit, 4 groen en 4 rood. Ik gebruik ook de Lunar Cycle 7 blauw, 20:00 uur tot 8:00 uur. Ik gebruik niet veel watt, 7 of 9, denk ik. Ik heb dit gisteravond pas ingesteld, dit is mijn eerste programma. Ik gebruik CO2 op een timer om overeen te komen met de periode van 10.00 tot 18.00 uur, dan uit.
Ik was benieuwd of je het erg zou vinden om je lichtinstellingen te delen? Ik heb deze lampen net gekocht voor mijn 125, en wilde graag zien hoe anderen met high-tec opstellingen de hunne gebruiken. Ik zou het zeer op prijs stellen!:grin2:

Image

Ik vind deze kleurencombinatie leuk. Ik heb 's ochtends en 's avonds heel weinig licht toegevoegd, zodat de tank zichtbaar blijft.
Gewoon benieuwd of dit nog steeds de manier is waarop je je lampen gebruikt? Ik heb er net 4 van deze voor mijn 125 gekregen, maar ik begin pas met 3. Ik ben bang dat ik een algenkwekerij zal creëren als ik het niet correct doe. Ik ben niet erg onderlegd in welke lampen het beste zijn om te gebruiken. :confused:

Heeft iemand deze met rode planten draaien? Ik draai de mijne, en rode planten zijn groen aan de bovenkant, maar puur rood aan de onderkant.

Ik laat de lampen op 10-20% van alle kleuren branden. Hoe krijg je de rode tint op de planten terug?

Verzonden vanaf mijn SM-N950W met Tapatalk

Ik zou graag meer plantenvariatie willen toevoegen! Ik ben altijd op zoek naar iets nieuws in mijn lokale winkel, maar het aanbod is vrij consistent. Bedankt voor het aanbod.

*Ik bump mijn laatste bericht. Zou je het erg vinden om je "%%-nummers" voor elk te delen en gebruik je de lichten nog steeds op deze manier?

Bedankt!

Ik heb er twee van deze draaien op volle capaciteit over een 65G Angel South American aquarium. De lichten zijn fantastisch, maar ik ben het eens met andere gebruikers, het is moeilijk om sjablonen te vinden. Ik heb contact opgenomen met AI om hun suggestie te krijgen voor mijn High-tech, High-Light, High-Fert setup. Ze adviseerden 12 uur met een oplooptijd van 2 uur (8 uur volledige intensiteit). Planten en algen doen het geweldig, maar ik zat midden in een algenuitbraak voor de installatie 2-3 weken geleden.

Momenteel is de zonsopgangramp om 8 uur 's ochtends, tot ochtendlicht (om 10 uur) is 125 koel wit, 110 blauw, 20 warm, 37 groen, 100 rood, dan schakelt de verlichting in de loop van de dag over naar (17.00 uur) Warm 125 Koel 81 Blauw 100 rood 115 groen 100. Groen en rood intensiveren in de ochtend, zwakken af tijdens het middaglicht en nemen dan toe tot pieken richting de schemering (125,109 19.00 uur). Ik ben het eens met eerdere posters over de gelige 6700k-verlichting, maar de planten zijn er dol op, vandaar dat ik het groen en rood heb toegevoegd om het uiterlijk en de scherpte op te fleuren. De blauwe led die hoog wordt gehouden, laat het water ook glinsteren en de bubbels versterken de look verder. Ik heb ook 3 stormen die dagelijks kunnen voorkomen om een ​​willekeurige fotosynthese-pauze te bieden. Ik heb mijn best gedaan om de zonsopgang van 2,5 uur en de zonsondergang van 1,5 uur van Amazon te volgen.

Algen zijn een strijd, mogelijk door het rood en de intensiteiten, maar voorlopig ben ik terughoudend om de verlichting te veranderen, omdat deze langzaam verbetert. Al met al geweldige lichten, geïnteresseerd om te zien wat anderen ervaren.
Hé Chandler, ik wil ook graag zien wat anderen met dit licht doen. Ik heb er 3 op mijn 125, en kan wel wat advies gebruiken. Draai je je lichten nog steeds zo? Wat voor soort meststoffen gebruik je? Bedankt op voorhand.

Bump:
Prime HD is de marineversie, nietwaar??

Er is een zoetwaterversie die misschien beter geschikt is voor een beplante tank.

Beide zullen planten prima laten groeien, denk ik. Marine kan overkill zijn voor intensiteit.
Ze worden allebei een beetje Prime HD genoemd, de ene zegt zoetwater of FW. Mensen hier hebben ze allebei, heb ik gemerkt. Ik heb de zoetwaterversie en worstel om een ​​goede sjabloon te krijgen om op mijn 125 te zetten. :frown2:

Ik zie dat ik me dat niet realiseerde over het HD-gedeelte.

Ik kan je echter niet helpen met de instelling. Mijn suggestie is om met het licht te spelen tot je de kleur hebt die je wilt en dan gewoon de zonsopgang/ondergang over een half uur op en neer te zetten.

Heb je ooit de instelling gekregen die je zocht? Om goede groei te krijgen zonder algen? Ik heb nu geen tijd om de hele thread door te lezen. Ik geniet van dit licht, maar leer al doende, aangezien ik de laatste 30 jaar of zo alleen zout water heb gedaan.

Een vriendelijke herinnering hier!

Nieuweling hier – gebruik ook de Prime Freshwater. Ik heb net deze hele thread gelezen en probeer de sweet spot te vinden om algengroei te remmen, maar planten te laten gedijen!

Ik heb de Prime op een 23" lange, 18" hoge 21 gallon bak. De afgelopen week heb ik een algennachtmerrie gehad en ik vermoed dat de verlichting mijn belangrijkste oorzaak is.

Ik laat mijn prime 2 uur lang oplopen tot vol vermogen, 8 uur lang op vol vermogen en dan 3 uur lang afbouwen. Ik laat groen 's nachts op 1%. Dit is waarschijnlijk allemaal verkeerd LOL.

Ik ben het ook eens met een eerdere post dat het warme wit er gewoon vies uitziet... en ik weet dat Prime een rood licht maakt dat zich richt op de groei van refugium-algen, dus in mijn ogen is het logisch om het rood te verminderen...

Iemand suggesties/sjablonen die ze kunnen delen die die sweet spot hebben voor optimale hooglicht tapijtplanten met minimale algengroei?

Een paar foto's voor jullie...
Image

Op vol vermogen
Image

Image

Dat is een wetenschappelijk experiment dat je voor elke tank tot op zekere hoogte zelf moet uitzoeken :/ Er is niet zomaar een instelling die gewoon voor iedereen werkt. Als de tank recent is opgezet, zijn de vroege weken ook gewoon raar voor algen. Ik veronderstel dat als je dit alleen met het licht probeert op te lossen, je waarschijnlijk de helderheid en/of de lengte van de "dag"-periode wilt verminderen...

Welke maat tank gebruik je ze? Misschien kan ik een oplossing vinden als we de afmetingen nemen en in een wiskundig probleem stoppen LOL
Zo werkt het niet. Elke tank is anders, gebaseerd op planttype, massa, je onderhoudsgewoonten, co2, etc, etc. etc.

Als je je tank bent begonnen met een lange lichtperiode en 8 uur bovenlicht hebt gebruikt, heeft dat hoogstwaarschijnlijk het probleem veroorzaakt. De meeste tanks kunnen dat niet aan, vooral niet bij de opstart. Er is geen volwassen biofilter of volledig aangepaste plant als je voor het eerst begint. Het proces voor algen wordt geïnitieerd door het overtollige licht voordat je de algen daadwerkelijk ziet.

Je kunt het beste IMO een paar uur intens licht gebruiken en je totale verlichtingsperiode terugbrengen tot ongeveer 7 uur. Ik heb prachtige HC-tapijten gekweekt met slechts 2-3 uur intens licht. Doe meer waterverversingen dan je nodig hebt en voer goed onderhoud uit, dan zou het goed moeten komen.

en ik weet dat Prime een rood licht maakt dat zich richt op de groei van refugium-algen, dus in mijn ogen is het logisch om het rood te verminderen....

Iemand suggesties/sjablonen die ze kunnen delen die de 'sweet spot' zijn voor optimale hooglicht tapijtplanten met minimale algengroei?
Ik had 3 van de AI HD Prime FW draaien, en nu heb ik er 4 op een 125 gallon. Ik heb eerder in deze thread gepost en uiteindelijk een tijdje de lay-out van Prostudents gekopieerd. Ik had een behoorlijke groei, maar al mijn stengelplanten leken erg lang en dun te worden. Ik raakte gefrustreerd door de manier waarop de stengelplanten eruitzagen, dus ik heb ze eruit gehaald. Na een herinrichting ben ik mijn lichten opnieuw aan het aanpassen om een 'sweet spot' te vinden. Na wat te hebben gelezen over rood licht en plantengroei in het aquarium, begrijp ik nu waarom mijn stengelplanten eruitzagen zoals ze eruitzagen. Dus ik zet het terug van 100 naar 75.

Ik denk echter dat je rood licht niet helemaal weg moet laten. Het versterkt alle rood uitziende planten en stimuleert de rode kleur. Het stimuleert ook de bloei, wat ik behoorlijk veel heb gehad. MAAR - TE VEEL zorgt ervoor dat de lange/dunne planten naar het licht reiken. Ik heb echter nooit een groot algenprobleem gehad. Ik heb pas onlangs een 4e lamp toegevoegd om het dekkingsgebied meer te egaliseren. Met slechts 3 in een ruimte van 72 inch, liet het schaduwrijke plekken achter tussen de lampen, en de planten die daar werden geplaatst, leden eronder. Hier is mijn huidige opstelling.

Image

Ja, ik plaats in een inactieve thread. Ja, ik heb onlangs een AI Prime Freshwater gekocht.

Mijn mening; GEWELDIG. Voorheen had ik 2 Finnex Planted+ boven mijn kleine high-tech 8 GAL (11,8 x 11,8 x 13,75) Nano. Nu, nadat de tank een paar maanden heeft gestaan en de groei enorm is, heb ik besloten om over te stappen op iets dat me in staat stelt;

• In de tank te kijken zonder dat er licht in de weg zit
  • Mijn Timer/Cable Farm met 2 verminderen. Afgezien van mijn CO2, geen timers meer.
  • Aanpasbaar. Hoewel de Finnex zijn waarde heeft bewezen, is het nog steeds niet ideaal als het gaat om fijnafstellingen

Nu, ik weet dat de heater en HOB (wordt binnenkort verwijderd, ik heb dit opgezet) het er een beetje lelijk uit laten zien, maar deze foto is met de Finnex Planted+ (8 uur, 4 uur twee, 4 uur slechts één),

Image

Nu, die A.reineckii waren recente aankopen van niemand minder dan Petsmart (als ze maar wisten wat hoge lichten voor deze planten kunnen doen, zouden ze meer vragen).

Dit is de tank momenteel met de AI Prime Freshwater;

Image

En zelfs van bovenaf zonder dat er lichten het zicht blokkeren;

Image

Licht staat 16" van het laagste punt in het substraat.

Persoonlijk zie ik een enorm verschil. Ik laat hem oplopen van 12 (middag) tot 14.00 uur. (CO2 om 13.00 uur aan). 14.00 tot 20.00 uur Vol vermogen. Afbouwen van 20.00 tot 22.00 uur. (CO2 uit om 21.00 uur).

Zelfs in de afgelopen dagen is de A.reineckii verbeterd. Mijn Blyxa parelt (dit deed het nog nooit) en alles lijkt nu veel beter te reageren.

Image

Image

Mijn huidige opstelling. Dit is van de AI-website gehaald, ik heb het gevoel dat ik de duur misschien moet verminderen...

Gary

41 - 60 of 70 Posts