Enkele versterkende en verzachtende opmerkingen toevoegen aan
@Greggz weloverwogen antwoord op uw vragen en problemen;
CO2 - Mijn persoonlijke voorkeur, met betrekking tot dit soort dingen, is om de cijfers te kennen, in tegenstelling tot de 'doe het tot het er goed uitziet'-aanpak. Beide benaderingen werken om een gezonde plantenmassa te creëren. Dit betekent dat ik de pH-daling voor CO2-targeting wil weten. Ik begrijp dus uw wens om dit te doen. Zoals
@Greggz echter vermeldde, moet het KH-niveau in de twee monsters identiek zijn om dit te doen. Dit kan worden gedaan door een pH-meting uit uw tank te nemen wanneer deze volledig is vergast en vervolgens tegelijkertijd een watermonster te nemen. Laat het monster een dag of twee staan (kan worden versneld met beluchting). Wanneer het volledig is ontgast, neem dan een pH-meting en vergelijk deze met de initiële tankmeting.
TDS - U volgde nominaal het PPS Pro-systeem (de genoemde initiële doseermethode), dat is ontworpen om onderhoud (voornamelijk waterverversingen) en de activiteit van voedingsstoffenmetingen te minimaliseren. Op een tegenstrijdige manier deed u echter het tegenovergestelde van PPS Pro met de extreem frequente en variabele waterverversingen. Bovendien was het meeste advies dat u kreeg niet met PPS Pro in gedachten. Ik denk dat de PPS Pro-methode prima is, maar deze moet worden nageleefd als dat het gekozen pad is. In dat geval zijn de TDS-metingen voornamelijk waarop u vertrouwt om de dingen consistent en met minimale inspanning te houden.
Uit mijn observaties lijken de meeste leden een actievere betrokkenheid te prefereren bij onderhoud, metingen en andere aspecten van een beplante tank, en daarom is de begeleiding in die richting gegaan, inclusief de focus op ppm-metingen in tegenstelling tot TDS-metingen. Ik geef ook de voorkeur aan deze actievere betrokkenheid. Zoals
@Greggz ook vermeldde, is de consistentie van voedingsstoffen belangrijk. Ik gebruik ook een auto-doseerder, maar dit is om gerichte voedingsstofniveaus (gemeten in ppm) tussen waterverversingen te handhaven. Na een waterverversing laad ik echter voedingsstoffen op het beoogde niveau, in erkenning van het 50% verlies van deze voedingsstoffen als gevolg van de waterverversing.
Zoals door verschillende van ons vermeld, geloof ik dat veel van de vervormingen die u ziet, te wijten zijn aan het uitloogeffect van de worteltabs en het substraat. Dus als u die gebruikt, zult u een gevoel moeten krijgen voor wat ze doen door wekelijks metingen te doen van voedingsstoffen, pH en TDS, en te proberen hun impact te beoordelen door veranderingen in deze waarden in de loop van de tijd te observeren. Dit betekent ook dat alle doseringen en waterverversingen consistent moeten worden gehouden tijdens deze observatieperiode. Het zal niet precies zijn, maar het zal enigszins het totale effect van het uitlogen laten zien naarmate de bronnen afnemen en het effect als u ze aanvult.
Zoals eerder vermeld, zal de glut bijna niets, zo niet iets, toevoegen aan de gezondheid van de plant in een voldoende gedoseerd CO2-systeem. Met betrekking tot algen zal het GSA niet remmen. Als rode algen worden aangepakt, is het beter om het te raken met een eenmalige dosis van 1-1,5 ml / gal glut voor een snelle knock-down, in plaats van continue dosering die is ontworpen als een koolstofsupplement in een low-tech tank. Is het mogelijk dat Green Aqua een low-tech tanksituatie aanpakt?