The Planted Tank Forum banner

Vervangt Petco Aqueon tanks?

4.9K views 29 replies 9 participants last post by  zym  
#1 ·
Ik ben vandaag naar de Petco gegaan die het dichtst bij me in de buurt is en ontdekte dat vrijwel alle Aqueon-aquaria waren vervangen door hun eigen merk Imagitarium. Weet iemand wie deze aquaria maakt?

Ik bedoel, niet dat het de grootste deal is... Ik vertrouw Aqueon-aquaria sowieso niet meer. Een kleiner aquarium is misschien wel oké. Maar zoiets als een 40 breeder, 55 of 75... Eh... Dat zou ik niet in mijn huis vertrouwen vanwege hun kwaliteitsverlies in de afgelopen jaren.

Dat gezegd hebbende, zagen de aquaria van het merk Petco er best behoorlijk uit. Ik weet niet of ik er een zou kopen. Lijkt op een Top Fin-scenario.

#2 · (Edited)
Ik ben vandaag naar de Petco gegaan die het dichtst bij me in de buurt is en ontdekte dat de meeste van hun Aqueon-aquaria waren vervangen door hun eigen merk Imagitarium. Weet iemand wie deze aquaria maakt?

Ik bedoel, niet dat het de grootste deal is... Ik vertrouw Aqueon-aquaria sowieso niet meer. Een kleiner aquarium is misschien oké. Maar zoiets als een 40 breeder, 55 of 75... Eh... Dat zou ik niet in mijn huis vertrouwen vanwege hun kwaliteitsvermindering in de afgelopen jaren.

Dat gezegd hebbende, zagen de aquaria van het merk Petco er best goed uit. Ik weet niet of ik er een zou kopen. Lijkt op een Top Fin-scenario.
De magische AI citeren...
AI Overzicht
Imagitarium is een merk dat eigendom is van Petco Animal Supplies Stores, Inc..

Hier is een meer gedetailleerde uitleg:
  • Merk van Petco:
    Imagitarium is een van de eigen merken van Petco, wat betekent dat het een productlijn is die Petco ontwerpt, produceert en verkoopt onder de naam Imagitarium.

• Handelsmerk:
    Het Imagitarium-handelsmerk is geregistreerd bij Petco Animal Supplies Stores, Inc.

• Geschiedenis
    Imagitarium werd in 1992 opgericht door Alex Martin, die gepassioneerd was door tropische vissen en het knutselen met aquariumontwerpen.

• Producten
    Imagitarium-producten omvatten aquaria, filters, decoraties en andere benodigdheden voor huisdieren

Bewijst niet precies wie ze ECHT maakt en waar.

We hebben productiepartners over de hele wereld die aan onze strenge kwaliteitsnormen voldoen.

#4 · (Edited)
Ik ben vandaag naar de Petco gegaan die het dichtst bij me in de buurt is en ontdekte dat de meeste van hun Aqueon-aquaria waren vervangen door hun eigen merk Imagitarium. Weet iemand wie deze aquaria maakt?

Ik bedoel, niet dat het het grootste probleem is... Ik vertrouw Aqueon-aquaria sowieso niet meer. Een kleiner aquarium is misschien wel oké. Maar zoiets als een 40 breeder, 55 of 75... Eh... Dat zou ik niet in mijn huis vertrouwen vanwege hun kwaliteitsverlies in de afgelopen jaren.

Dat gezegd hebbende, zagen de aquaria van het merk Petco er best goed uit. Ik weet niet of ik er een zou kopen. Lijkt op een Top Fin-scenario.
Ik was een paar dagen geleden terug bij Petco en ze hadden 55 gallon aquaria voor de twee merken naast elkaar. De nieuwe Imagitarium-aquaria (links op onderstaande foto) lijken veel dikker glas te gebruiken en de kit in de hoeken is veel schoner. Het nieuwe aquarium is ook hoger met 23 in plaats van 21 voor de Aqueon.

Image

Image

#8 ·
Ja. Ze zijn 50% korting.
Van degene die ik in de winkel zag, had de nieuwe 20 gallon lange tank schonere siliconen aangebracht in de hoeken. Het glas leek iets dikker en de hoeken waren beter uitgelijnd in vergelijking met de Aqueon. Het is eigenlijk iets hoger, wat altijd een van mijn wensen was voor de Aqueon-tank. De randen van het glas hebben een zeer kleine afgeschuinde rand, dus voelden iets minder scherp aan in de hoeken, wat fijn is. De zwarte plastic omlijsting voelde wat stevig aan. Het enige negatieve dat ik kon zien, was dat er een kleine opening was langs de plastic rand en het glas aan één kant, dus het plastic lag niet gelijk met het glas.

#11 · (Edited)
Ah. Oké. Ik zat er precies goed in. Lol.

Waarom maken ze geen 30x12x16 tanks? Of nog beter... 36x12x12 tanks? Ik bedoel, qua gangbare tanks. Geen chique randloze dingen. Ik weet dat je allerlei gekke maten kunt krijgen zoals die. Ik was dit weekend bij de LFS en ze hadden een Marineland 30 long. Het was 36x12x16. Ik denk dat het een best coole tank was. Waarschijnlijk cool voor iemand zoals ik die niet veel ruimte heeft om mee te werken.

#14 ·
Ik herinner me niet dat het glas in diepblauwe aquariums daadwerkelijk blauw was.
Dat is het niet. Ook niet in Seapora. Bron: mijn vele DBP- en Seapora-aquaria, zoals die in mijn handtekening en in ~12 andere DBP/Seapora-tijdschriften die ik al 20 jaar op het forum heb. Hogere kwaliteit, groenachtig, net als al het andere glas in de hobby. Net iets dikker en van betere kwaliteit. Zelfs hun ultraheldere glas, dat ze niet langer voor constructies gebruiken, is niet blauw.

#16 ·
Koop daar een tank, vul hem met water

Plaats een puur witte achtergrond in het aquarium

Laat me dan weten wat je bedenkt

Perfect schoon glas of blauw glas????I

IK HEB EEN 120 GALLON AQUARIUM GEKOCHT VAN DEEP BLUE

HELAAS HAD DE TANK
een blauwe tint
Denk je dat HET GEBRUIK VAN EEN GROOT, KLEURRIJK LETTERTYPE HET WAARDER MAAKT?

Dat doet het niet.

De tint die je ziet van Deep Blue tanks is groenachtig. Hun glas, dat afkomstig was van Guardian Industries, is groenachtig vanwege de lagere ijzereigenschappen. Glas afkomstig van hun nieuwe leveranciers is witter of optiwhite en iets minder groenachtig. Het is geen blauw glas. Starfire en Pilkington kunnen bijvoorbeeld een teal-achtige tint hebben, maar het neigt meestal naar groen.

Maar glas met een lager ijzergehalte zoals dat, laat wel meer blauw (en groen) licht door. Daarom lijken foto's van veel DBP-tanks blauwer licht te hebben dan een hobbyist gebruikt. De meeste foto's die ik heb gemaakt van duurdere tanks zien er hetzelfde uit. Het kan veel uitgesprokener zijn bij merken als ADA en UNS en andere OEM-merken van dezelfde fabrieken als AquaTop:

Image

Image

Dat waren enkele van de meest gele/zachte CFL-lampen die ik ooit in de hobby heb gezien.

Hier is wat glas van dezelfde leverancier die DBP gebruikte, die AquaTop heeft gebruikt voor deze lijn apparatuur:

Image

Image

Hier is echt DBP-glas:

Image

Image

Image

Image

Op de laatste afbeelding kun je zien dat het groenachtig is.

Hier is een blik op DBP-glas naast glas van een tank met materiaal van een fabrikant die meer teal-kleurig glas produceert:

Image

Maakt het DBP-glas duidelijker.

Meer DBP:

Image

In feite is hier een DBP-tank met een 10.000 K ongelooflijk blauw licht dat er doorheen schijnt:

Image

Je kunt veel van het blauw zien dat door het glas komt. Als het glas blauw zou zijn, zou het niet zo duidelijk zijn.

Meer DBP:

Image

Image

Image

Image

Zelfs als het licht wordt geblokkeerd door zwarte siliconen, kun je de groenachtige tint van het DBP-glas zien.

Dit is zo'n nietsburger. 🤦‍♂️

#17 ·
Ik ben vandaag naar de Petco bij mij in de buurt geweest en ontdekte dat de meeste van hun Aqueon-aquaria waren vervangen door hun eigen merk Imagitarium. Weet iemand wie deze aquaria maakt?

Ik bedoel, niet dat het de grootste deal is... Ik vertrouw Aqueon-aquaria sowieso niet meer. Een kleiner aquarium is misschien wel oké. Maar zoiets als een 40 breeder, 55 of 75... Eh... Dat zou ik niet in mijn huis vertrouwen vanwege hun kwaliteitsvermindering in de afgelopen jaren.

Ik gebruik al jaren Aqueon 40's zonder problemen. Je suggereert toch zeker niet dat het bouwen van een aquarium met bewezen afmetingen een technisch veeleisende taak is... Ik durf te wedden dat zelfs Aqueon het kan.

#18 ·
Ik gebruik al jaren Aqueon 40s zonder problemen. Je suggereert toch zeker niet dat het bouwen van een aquarium met bewezen afmetingen een technisch veeleisende taak is... Ik durf te wedden dat zelfs Aqueon het kan.
Goed voor je. Geniet ervan. Voor mij zijn Aqueon-aquaria van slechte kwaliteit en ik koop geen aquaria groter dan 20 gallon. Als je dat wilt, is dat prima. Iedereen heeft een mening, niet alleen jij.

Denk je dat HET GEBRUIK VAN EEN GROOT, KLEURRIJK LETTERTYPE HET WAARDER ZAL MAKEN?

Dat doet het niet.

De tint die je ziet van Deep Blue-aquaria is groenachtig. Hun glas, dat afkomstig was van Guardian Industries, is groenachtig vanwege de lagere ijzereigenschappen. Glas dat afkomstig is van hun nieuwe leveranciers is witter of opti-wit en iets minder groenachtig. Het is geen blauw glas. Starfire en Pilkington kunnen bijvoorbeeld een blauwgroene tint hebben, maar het neigt meestal naar groen.

Maar glas met een lager ijzergehalte laat wel meer blauw (en groen) licht door. Daarom lijken foto's van veel DBP-aquaria blauwer licht te hebben dan een hobbyist gebruikt. De meeste foto's die ik heb gemaakt van duurdere aquaria zien er hetzelfde uit. Het kan veel uitgesprokener zijn bij merken als ADA en UNS en andere OEM-merken van dezelfde fabrieken als AquaTop:

Image

Image

Dat waren enkele van de meest gele/zachte CFL-lampen die ik ooit in de hobby heb gezien.

Hier is wat glas van dezelfde leverancier die DBP gebruikte, die AquaTop heeft afgenomen voor deze lijn apparatuur:

Image

Image

Hier is echt DBP-glas:

Image

Image

Image

Image

Je kunt op de laatste afbeelding zien dat het groenachtig is.

Hier is een blik op DBP-glas naast glas van een aquarium dat materiaal gebruikt van een fabrikant die meer blauwgroen glas produceert:

Image

Maakt het DBP-glas duidelijker.

Meer DBP:

Image

In feite is hier een DBP-aquarium met een 10.000 K ongelooflijk blauw licht dat er doorheen schijnt:

Image

Je kunt veel van het blauw zien dat door het glas komt. Als het glas blauw zou zijn, zou het niet zo duidelijk zijn.

Meer DBP:

Image

Image

Image

Image

Zelfs als het licht wordt geblokkeerd door zwarte siliconen, kun je de groenachtige tint van het DBP-glas zien.

Dit is zo'n nietsburger. 🤦‍♂️
Hmm. Ik zie alleen helder glas. Ik zie geen groen en ik zie geen blauw. Misschien is er iets mis met mijn ogen lol

#19 ·
Hmm. Alles wat ik zie is helder glas. Ik zie geen groen en ik zie geen blauw. Misschien is er iets mis met mijn ogen lol
Je zou in principe een gekalibreerd scherm moeten hebben dat vrij groot is om het daadwerkelijke verschil te kunnen zien.

Maar je kunt de kleine verschillen aan de randen van het glas wel een beetje zien. Heeft nooit invloed op het zicht of de tank zelf. Als het eenmaal met water is gevuld, zoals je uit ervaring weet, is het niet waarneembaar.

#23 ·
Een recensent op de Petco-website klaagt (over de tank van 20 gallon) dat ze geen deksel konden kopen. Is dit eigenlijk een probleem? Als complete noob weet ik niet zeker hoe moeilijk het is om deksels op deze tanks te plaatsen, maar de prijs van de tank lijkt redelijk goed te zijn voor $32,49.

Beoordeling hieronder:

Deze tanks zijn ALLEEN compatibel met hun eigen merk kappen, die je eigenlijk niet kunt kopen, ook al zullen ze je vertellen dat je elke kap kunt gebruiken. De binnenrand heeft een vreemde maat en is niet standaard, dus je kunt niet zomaar iets gebruiken. Dan hebben ze de Led-kap niet te koop, dus je zit met een tank waar je geen kap op kunt zetten. Slechtste aankoop ooit.

#24 ·
Ik zou willen voorstellen om uw lokale Petco te bellen om te bevestigen of het daadwerkelijk beschikbaar is. Als u de website gebruikt om op te halen, controleer dan de optie in de buurt en slechts één winkel bij mij in de buurt geeft aan dat het kan worden opgehaald. Misschien nog niet op voorraad in de meeste winkels en op dit moment alleen online te bestellen?
Het was ongeveer een maand of twee geleden zo met de tanks zelf. Nu hebben meer winkels meer tanks op voorraad.
Hier lijkt een recensent er blij mee te zijn: Past op een 20 gallon lange imagitarium tank, zo hebben ze het gemaakt. De imagitarium 20 gallon lange tank is 1/2 te kort voor de gestandaardiseerde 20 gallon lange deksels. Ik kan 100% garanderen dat de 29 gallon hetzelfde is, maar zou moeten zijn.

#25 ·
Ja, slechts één soort lokale (misschien een uur verderop) Petco lijkt deze deksels in mijn buurt te hebben.

Ik haat het om een draad te maken alleen om deze vraag te stellen, maar iemand anders in de recensies klaagt dat ze geen HOB-filter met dit deksel kunnen plaatsen. Hoe wordt dit meestal afgehandeld? Ik zou denken dat je wilt dat het deksel de bovenkant van de tank volledig bedekt. Ik denk vooral aan het buiten houden van spullen uit de tank en het binnen houden van wezens (bijv. slakken) in de tank.

#26 ·
Ja, slechts één soort lokale (misschien een uur verderop) Petco lijkt deze deksels in mijn buurt te hebben.

Ik haat het om een draad te starten alleen om deze vraag te stellen, maar iemand anders in de recensies klaagt dat ze geen HOB-filter met dit deksel kunnen plaatsen. Hoe wordt dit meestal afgehandeld? Ik zou denken dat je wilt dat het deksel de bovenkant van de tank volledig bedekt. Ik denk vooral aan het buiten de tank houden van spullen en het binnen de tank houden van beestjes (zoals slakken).
Uit mijn eerdere ervaring met glazen deksels en de foto's op de website blijkt dat er een plastic strip langs de achterkant loopt waarmee je deze naar behoefte kunt trimmen of snijden om de meeste filters te kunnen plaatsen.

#28 ·
De tanks van Petco komen uit China. Waarschijnlijk niet een erg goed moment om deze tanks te importeren uit een land waar 145% tarieven tegen zijn geplaatst! Tussen het tarief op de tanks en de voorgestelde havengelden voor items die op Chinese schepen worden verzonden, lijkt de $1 / gallon sale onwaarschijnlijk!

#29 ·
De tanks van Petco komen uit China. Waarschijnlijk niet een erg goed moment om deze tanks te importeren uit een land waar 145% tarieven tegen zijn ingesteld! Tussen het tarief op de tanks en de voorgestelde havengelden voor items die op Chinese schepen worden verzonden, lijkt de $1 / gallon sale onwaarschijnlijk!
Meer als $1,50 op dit moment, maar zou vrijwel zeker van daaruit in de toekomst omhoog gaan. Misschien is dit het moment om te kopen??? Helaas heb ik nog niet alles gepland, dus ik weet niet zeker of die 20 gallon tank die ik bekijk de juiste weg is.

#30 · (Edited)
Aangezien dit al over Imagitarium-tanks gaat, kan iemand dit misschien beantwoorden. Petco verkoopt deze tanks ook als kits.

https://www.petco.com/shop/en/petcostore/product/imagitarium-20g-led-aquarium-kit

Ik las in de FAQ dat het meestal beter is om de onderdelen afzonderlijk te kopen, maar is dit eigenlijk geen slechte deal? Ik probeerde snel de apparatuur te selecteren die ik nodig dacht te hebben en het kwam misschien $30 meer uit met dezelfde tank. Als de spullen die ik waarschijnlijk apart zou kopen veel beter zouden zijn, zal ik dat gewoon doen. Ik dacht gewoon dat dit een enigszins waterdichte manier was om niets te kopen dat op de een of andere manier niet compatibel is.