Vraag. Hoe vervang je de diodes op hun groeilicht en automatiseer je het dimmen? Ik heb een mars hydro sp3000 die alleen met een handmatige dimmer komt. Ik gebruikte Arduino-gebaseerde controllers toen ik aparte cobs had, maar ik hou meer van het profiel van deze moderne groeilampen en zou ze graag willen aanpassen.
Voor zover ik kan zien, is viparspectra vergelijkbaar en wordt het niet standaard meegeleverd.
Zolang ze nog steeds de Bridgelux "ei" diodes gebruiken, is het verwijderen en vervangen relatief eenvoudig.
Er zijn meldingen van sommige boards die NORMAL smd diodes gebruiken. DAT is een stuk moeilijker om mee om te gaan.
Hoe dan ook, normaal gesproken is het verwijderen vrij destructief voor de diode.
En sommige zijn in het midden gesoldeerd, sommige gebruiken alleen thermische pasta.
Oh, zorg ervoor dat de nieuwe thermische pasta hebben en ik stel het "lijmtype" voor. Thermische siliconen zoals "koellichaampleister"
Geen behoefte aan de duurdere 2-componenten thermische epoxy's. Hoewel ze zeggen dat het moeilijk te verwijderen is, heb ik dat nog nooit gevonden, maar
waarom het risico nemen. De thermische siliconen lijmen zijn gemakkelijker om mee om te gaan.
Ik stel niet alleen gewone thermische pasta voor, omdat de diodes gemakkelijker kunnen worden opgetild, noch thermische tape.
Een heel klein beetje werkt prima op de middelste metalen cirkel. Je zult wel begrijpen wat ik bedoel.
Wat betreft het besturen... DAT wordt wat ingewikkelder, maar vrij eenvoudig.
Afhankelijk van het model.
Het bepalen van het originele dimprotocol van de drivers is de eerste stap.
Soms staat het op het "pot" board.
Een complicatie is dat het meestal ook een "uit" circuit bevat, omdat het dimmen niet "naar nul gaat"..
Er zijn een heleboel writeups, meestal op riffora.
Kortom, je moet de 5V (gebruikelijk) PWM van de Arduino omzetten in het vereiste signaal voor de driver.
Meestal 10v analoog (1-10v) of 10V pwm voor de handmatige dimmodellen. Als je de modellen met on-board programmering wilt omzeilen, is dat een heel ander verhaal.
Verbind één draad om de aan/uit-schakelaar te omzeilen en gebruik een timer op de AC-stekker om hem aan het einde van je cyclus volledig uit te schakelen.
Oh en programmeer niet onder de 10% dimmen. Drivers kunnen onbetrouwbaar worden.
Eigenlijk is dat enigszins instelbaar als je de driver zelf opent MAAR over het algemeen onnodig..
Basicallywhat the title says. The dimmers work, they just don't dim very far... I specifically am looking to dim the white chanel farther. Can i buy a new dimmer or what would be the best way? Any help would be appriciated.
www.reef2reef.com
Dit is niet de enige manier... Er zijn add-on boards die voorgebouwd zijn.
Here is some additional info about the dimming circuits that I installed in my SB reef lights I used the circuit from @Ryan115 from this post reef-pi :: An opensource reef tank controller based on Raspberry Pi. Here is a picture of my circuit. My perfboard doesn't have any traces on it so all...
www.reef2reef.com
4 draden... zie je moet weten wat je hebt.
Writeup meestal voor apex die 10v analoog uitvoert. Met pi aduino ect moet je zijn signaal nog steeds omzetten in 10v
Walk through for modified Chinese black box for running on Apex Do It Yourself
www.reefcentral.com