The Planted Tank Forum

The Planted Tank Forum (http://www.plantedtank.net/forums/index.php)
-   General Planted Tank Discussion (http://www.plantedtank.net/forums/forumdisplay.php?f=8)
-   -   How hard would it be to have a tank with a lobster in it? (http://www.plantedtank.net/forums/showthread.php?t=246626)

Action53 02-16-2013 12:20 AM

How hard would it be to have a tank with a lobster in it?
 
Like one from a grocery store. Not that I'd actually do it but me and the old lady are out to eat at Red Lobster and looking at the "pick what you eat" tank got me thinking.

Sluggo 02-16-2013 12:27 AM

If you're talking like the typical "Maine" lobster, the biggest problem would be getting the water cold enough to keep them happy. The colder the water, the happier they are.

DaveK 02-16-2013 12:42 AM

Lobsters are also SW and one of their favorite foods is lobster, so you can't easily keep them together.

You might want to try their smaller FW counterparts, crayfish.

Peccator 02-16-2013 01:10 AM

Regardless of the challenges that would be cool to do......

DaveMcKenz 02-16-2013 01:17 AM

Flying cars would be cool too.

Green_Flash 02-16-2013 01:52 AM

Freshwater lobster is easily possible, blue freshwater lobster are neat.

VAtanks 02-16-2013 02:01 AM

Im from Maine...originally actually I use to skin dive for lobsters as a kid to earn money in high school. got paid .75$ each to catch them. you could get away with a single one in a reef but in ideal conditions they get large even a two to three pounder would destroy a reef tank in a short time....and if you had any slow fish they would either get pinched and damaged or damaged and eaten. they are rediculous scavangers that eat and crap all the time kinda like the seagull of the crustacean world, although lobster is better eating. You could possibly have one in a fowler style reef tank but the rock would have to be glued or really secure, and your filter sump would have to be about half the volume of the tank. The ones in stores and resturaunts dont last long in the tanks. The fishery we sold our lobsters to was on a ocean dock beside the coast guard station and they pumped fresh seawater into there holding tanks from below the dock.

paulrw 02-16-2013 02:07 AM

lol my work is selling our old lobster tank (about 300g) if your really interested.

Action53 02-16-2013 12:32 PM

I've always called lobsters the cockaroach of the sea. I wonder what was going through the mind of the first person to eat one? "Hmmmm, look at this crazy thing. I'm gonna eat it!"

longgonedaddy 02-16-2013 01:30 PM

Quote:

Originally Posted by Action53 (Post 2557218)
I've always called lobsters the cockaroach of the sea. I wonder what was going through the mind of the first person to eat one? "Hmmmm, look at this crazy thing. I'm gonna eat it!"


I read an article some time ago that noted that lobsters were considered fit only for prisoners.

Aquatic Delight 02-16-2013 01:57 PM

have you ever seen a lobster tank in a store with water as clear as the water we keep in our tanks?

longgonedaddy 02-16-2013 03:12 PM

Quote:

Originally Posted by Aquatic Delight (Post 2557634)
have you ever seen a lobster tank in a store with water as clear as the water we keep in our tanks?

When they are properly maintained, yes, just like any other aquarium. FWIW, I have seen plenty of home aquariums looking dirtier than a farm pond, it all comes down to maintenance.

Elppan 02-16-2013 03:36 PM

Re: How hard would it be to have a tank with a lobster in it?
 
I had a dream where I raised Maine lobsters to breed and eat... but in my dream I had a giant indoor saltwater aquarium and was a billionaire... so yeah... Dreams. LOL I miss living in New England

Sent from my phone, in the land of magical unicorns and rainbows!

ggsteve 02-16-2013 04:59 PM

I have thought of doing this. In our science dept we have an all-in-one tank system with a chiller. Nobody wants it in their room because its about 3'x3' and just doesn't fit anywhere. I still would like to set it up and go down to the local grocery store and pick out a nice colorful chicken lobster!

Action53 02-17-2013 12:51 PM

I've been thinking of starting up a new tank just for crayfish but I've heard they love to escape and wreck plants. The lps has em for a buck apiece.


All times are GMT. The time now is 11:51 AM.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.